BNP Paribas
logowanie
 


Dla Klientów dawnego BGŻ

eBGŻ

 
zaloguj się
Platforma
Finansowa
dla Firm
zaloguj się
Zlecenia giełdowe zaloguj się Załóż rachunek

Dla Klientów
dawnego Sygma Bank

Sygma Online
 

zaloguj się


Portfele

Sprawdź
wartość
portfela
zaloguj się


Dla Klientów dawnego BNP Paribas

PL@NET

 
zaloguj się
BiznesPL@NET

 
zaloguj się

FAQ

Kwestie techniczne

  1. Jak mam prawidłowo skonfigurować przeglądarkę do obsługi komponentów?
  2. Z jakiej przeglądarki internetowej najlepiej korzystać podczas logowania się do Pl@net?
  3. Jak ustawić poprawnie Tryb zgodności?
  4. W przypadku wystąpienia problemów z działaniem systemu Planet na przeglądarkach Google Chrome oraz Mozilla Firefox
  5. Sprawdź przed zalogowaniem do nowej Pl@nety czy ustawienia Twojej przeglądarki internetowej są zgodne z zaleceniami Banku
  6. W przypadku wystąpienia problemów z działaniem systemu Pl@net na przeglądarkach Internet Explorer, Opera uprzejmie prosimy o usunięcie z nich tymczasowych plików internetowych
  7. Jak loguję się do nowej Pl@nety wyświetla mi się komunikat Pl@net : „Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana lub masz włączony tryb zgodności”

Przelewy

  1. Jak często aktualizowana jest baza danych Pl@net?
  2. W jakich godzinach realizowane są zlecenia przelewów składane za pośrednictwem systemu Pl@net?
  3. W jakich godzinach należy wysłać przelew, aby mieć pewność, że operacja zostanie wykonana w dniu bieżącym?
  4. W jakich godzinach BGŻ BNP Paribas Bank Polska księguje przelewy przychodzące?
  5. Złożona przeze mnie dyspozycja w systemie Pl@net nie została zrealizowana. Jak mam sprawdzić dlaczego?
  6. Jak wygenerować potwierdzenie dokonanego przelewu?
  7. Czy na potwierdzeniu wygenerowanym z systemu Pl@net potrzebna jest dodatkowo pieczątka banku?
  8. Czym różnią się od siebie wyciąg bankowy i historia rachunku?
  9. Złożyłem przelew (zlecenie stałe) z datą realizacji przypadającą na dzień świąteczny - kiedy dyspozycja zostanie zrealizowana?

Karty

  1. Spłaciłem kartę kredytową, ale nadal widzę w systemie kwotę zadłużenia, dlaczego?
  2. Dzisiaj dokonałem spłaty karty kredytowej. Dlaczego nie widzę od razu spłaty karty na wyciągu w systemie Pl@net?
  3. Posiadam kartę. Na historii rachunku widzę rozliczoną transakcję dokonaną kartą, a w zestawieniu transakcji nie jest ona jeszcze widoczna. Dlaczego?
  4. Dlaczego widzę w systemie kartę, którą niedawno zastrzegłem?
  5. Dlaczego nie widzę w systemie pełnego numeru karty?

Lokaty

  1. Założyłem/ zerwałem lokatę. Dyspozycja została przyjęta do realizacji, jednakże lokata została założona/ zerwana z datą późniejszą, dlaczego?
  2. Zmodyfikowałem lokatę na nieodnawialną. Dyspozycja została przyjęta do realizacji, jednakże lokata się odnowiła, dlaczego?
  3. Kiedy realizowana jest dyspozycja lokaty, w przypadku gdy ostatni dzień okresu trwania Lokaty Terminowej nie jest Dniem Roboczym?

Wnioskowanie o system Pl@net

  1. W jaki sposób mogę złożyć wniosek o udostępnienie systemu Pl@net?
  2. Nie posiadam rachunku w BGŻ BNP Paribas Banku. Czy mogę zawnioskować o Pl@net?
  3. Nie posiadam rachunku w BGŻ BNP Paribas Banku, ale chciałbym nabywać fundusze inwestycyjne za pośrednictwem Pl@net, Czy jest to możliwe?

Logowanie i autoryzacja transakcji

  1. Czym jest logowanie do systemu?
  2. Czym jest autoryzacja transakcji?
  3. Na czym polega logowanie z wykorzystaniem hasła maskowanego?
  4. Na czym polega autoryzacja kodem SMS?
  5. Jak mogę zmienić metodę logowania?
  6. Wykasowałem kod SMS. Jak mogę zautoryzować kolejną transakcję?
  7. Zgubiłem / skradziono mi telefon, na który przychodziły kody autoryzacyjne. Co powinienem zrobić?
  8. Do czego służy "klawiatura wirtualna"?
  9. Zapomniałem hasła do logowania, co powinienem zrobić?
  10. Po jakim czasie bezczynności system wyloguje mnie automatycznie?

Ustawienia

  1. Dlaczego nie widzę pomocy w systemie?
  2. Jak mogę zmienić wersje językową w systemie?
  3. Czy mogę zmienić sposób prezentacji transakcji (najnowsze transakcje na dole/na górze listy)?
  4. Czy mogę zmienić obrazek wyświetlany w profilu klienta?
  5. Jak mogę zmienić nazwę rachunku w Pl@net?
  6. Jak mogę ustawić w historii transakcji aby najnowsze transakcje były pokazywane jako pierwsze?

 

Kwestie techniczne

1. Jak mam prawidłowo skonfigurować przeglądarkę do obsługi komponentów?
a) Microsoft Internet Explorer - komponent ActiveX



b) Mozilla Firefox - plugin xpi (Windows)

2. Z jakiej przeglądarki internetowej najlepiej korzystać podczas logowania się do Pl@net?
BGŻ BNP Paribas Bank Polska SA świadczy wsparcie techniczne w zakresie systemu Pl@net dla użytkowników korzystających z przeglądarek Microsoft Internet Explorer i Mozilla Firefox w systemach operacyjnych Windows XP, Windows 2000, Windows Vista oraz Windows 7.

  • Microsoft Internet Explorer w wersji co najmniej 8.0
  • Mozilla Firefox w wersji co najmniej 6.0
  • Opera w wersji co najmniej 11.0 lub nowszej (tylko dla metody logowania i autoryzacji: hasło maskowane i kody SMS)

Wymagania techniczne

3. Jak ustawić poprawnie Tryb zgodności?
Użytkownik korzysta z przeglądarki z włączonym widokiem zgodności (zaznaczona 2 ikona na prawo od pasku adresu - obok ikony kłódki). Widok zgodności "cofa" przeglądarkę wstecz do poziomu IE7 która nie obsługuje wielu elementów zastosowanych przy rewitalizacji Planet, a przez to jest już niewspierana.

Należy „wycisnąć” drugą ikona na prawo od pasku adresu - obok ikony kłódki. Teraz Pl@net będzie działać prawidłowo.

4. W przypadku wystąpienia problemów z działaniem systemu Planet na przeglądarkach Google Chrome oraz Mozilla Firefox
Uprzejmie prosimy o usunięcie z nich tymczasowych plików internetowych (pamięci podręcznej przeglądarki).

Można to zrobić w prosty i szybki sposób poprzez naciśnięcie kombinacji klawiszy CTRL+SHIFT+DEL, a następnie:

  • w Google Chrome pojawi się formularz: Wyczyść dane przeglądarki, na którym należy:
    • wybrać opcję: Wyczyść poniższe elementy za okres od samego początku
    • zaznaczyć WSZYSTKIE opcje poza: Wyczyść historię przeglądania, oraz Wyczyść historię pobierania oraz Wyczyść zapisane hasła
    • nacisnąć przycisk: Wyczyść dane przeglądarki
    • następnie prosimy o zamknięcie i ponowne uruchomienie przeglądarki.

  • w Mozilla Firefox pojawi się formularz: Wyczyść całą historię, na którym należy:
    • w części: Szczegóły, wybrać opcję: Okres do wyczyszczenia: Wszystko
    • zaznaczyć WSZYSTKIE opcje poza: Historia przeglądanych stron i pobranych plików
    • nacisnąć przycisk: Wyczyść teraz
    • następnie prosimy o zamknięcie i ponowne uruchomienie przeglądarki.

Dodatkowo: w przypadku posiadania starszych wersji przeglądarek zalecamy ich aktualizację do wersji najnowszych.

UWAGA: Alternatywnym również skutecznym rozwiązaniem jest tymczasowe skorzystanie z innej przeglądarki internetowej.

5. Sprawdź przed zalogowaniem do nowej Pl@nety czy ustawienia Twojej przeglądarki internetowej są zgodne z zaleceniami Banku
Informację o wersji posiadanej przeglądarki oraz protokole szyfrowania znajdziesz wybierając z menu opcję "Pomoc", a następnie w zależności od przeglądarki:

  • "O programie Firefox",
  • "Internet Explorer - informacje",
  • "O Operze”

Metoda logowania i autoryzacji transakcji: hasło maskowane i kody SMS

  • Microsoft Internet Explorer w wersji co najmniej 8.0
  • Mozilla Firefox w wersji co najmniej 6.0
  • Opera w wersji co najmniej 11.0 lub nowszej

UWAGA: W przypadku wystąpienia problemów z działaniem systemu Planet na przeglądarkach Google Chrome oraz Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera uprzejmie prosimy o usunięcie z nich tymczasowych plików internetowych.

Można to zrobić w prosty i szybki sposób poprzez naciśnięcie kombinacji klawiszy CTRL+SHIFT+DEL, a następnie:

Usuwaj pliki tymczasowe z pamięci podręcznej

Usuwaj Systematycznie pliki tymczasowe, które są zapisywane w pamięci podręcznej przeglądarki internetowej, aby zapewnić jej poprawne funkcjonowanie.

  • Google Chrome
    Menu „Ustawienia Google Chrome” » „Narzędzia” » „Wyczyść dane przeglądania…” - wybierz opcję „Opróżnij pamięć podręczną” oraz „Usuń pliki cookie i inne dane witryn” i naciśnij przycisk „Wyczyść
  • Firefox
    Menu „Narzędzia” » „Wyczyść historię przeglądania” – zaznacz opcje „Ciasteczka” i „Pamięć podręczna” oraz naciśnij przycisk „Wyczyść teraz”. Możesz też wskazać okres, z którego zostanie usunięta pamięć podręczna
  • Internet Explorer
    Menu „Narzędzia” » „Opcje internetowe” » zakładka „Ogólne”, część „Historia przeglądania”, przycisk „Usuń” - wybierz opcje „Usuń pliki cookie...” oraz „Tymczasowe pliki internetowe”
    Menu „Narzędzia” » „Opcje internetowe” » zakładka „Ogólne”, część „Historia przeglądania”, przycisk „Ustawienia” » w części „Sprawdź, czy są nowsze wersje przechowywanych stron” zaznacz opcję „Za każdym razem, gdy odwiedzam tę stronę”
  • Opera
    Menu „Ustawienia” » „Wyczyść historię przeglądania” oraz zaznacz „Usuń wszystkie ciasteczka”, „Usuń strony i dane chronione hasłami dostępu”, „Usuń cała zawartość pamięci podręcznej”, a następnie nacisnąć przycisk „Usuń”.

6. W przypadku wystąpienia problemów z działaniem systemu Planet na przeglądarkach Internet Explorer, Opera uprzejmie prosimy o usunięcie z nich tymczasowych plików internetowych
Można to zrobić w prosty i szybki sposób poprzez naciśnięcie kombinacji klawiszy CTRL+SHIFT+DEL, a następnie:

Usuwaj pliki tymczasowe z pamięci podręcznej

Usuwaj Systematycznie pliki tymczasowe, które są zapisywane w pamięci podręcznej przeglądarki internetowej, aby zapewnić jej poprawne funkcjonowanie.

  • Internet Explorer
    Menu „Narzędzia” » „Opcje internetowe” » zakładka „Ogólne”, część „Historia przeglądania”, przycisk „Usuń” - wybierz opcje „Usuń pliki cookie...” oraz „Tymczasowe pliki internetowe”
    Menu „Narzędzia” » „Opcje internetowe” » zakładka „Ogólne”, część „Historia przeglądania”, przycisk „Ustawienia” » w części „Sprawdź, czy są nowsze wersje przechowywanych stron” zaznacz opcję „Za każdym razem, gdy odwiedzam tę stronę”
  • Opera
    Menu „Ustawienia” » „Wyczyść historię przeglądania” oraz zaznacz „Usuń wszystkie ciasteczka”, „Usuń strony i dane chronione hasłami dostępu”, „Usuń cała zawartość pamięci podręcznej”, a następnie nacisnąć przycisk „Usuń”.

7. Jak loguję się do nowej Pl@nety wyświetla mi się komunikat Pl@net : „Twoja przeglądarka nie jest obsługiwana lub masz włączony tryb zgodności”

Użytkownik korzysta z przeglądarki z włączonym widokiem zgodności (zaznaczona 2 ikona na prawo od pasku adresu - obok ikony kłódki). Widok zgodności "cofa" przeglądarkę wstecz do poziomu IE7 która nie obsługuje wielu elementów zastosowanych przy rewitalizacji Planet, a przez to jest już niewspierana.

Należy „wycisnąć” drugą ikona na prawo od pasku adresu - obok ikony kłódki. Teraz Pl@net będzie działać prawidłowo.

Przelewy

1. Jak często aktualizowana jest baza danych Pl@net?
W ciągu dnia (do godziny 20:00) system Pl@net jest połączony z głównym systemem księgowym banku w trybie on-line. Oznacza to, że wszystkie dyspozycje składane poprzez Pl@net są realizowane na bieżąco (w przypadku przelewów do innych banków z zachowaniem godzin sesji ELIXIR). Analogicznie wszystkie zmiany na rachunku (zmiany salda, księgowania transakcji, blokady środków na transakcje kartami płatniczymi) są od razu widoczne w systemie Pl@net.

2. W jakich godzinach realizowane są zlecenia przelewów składane za pośrednictwem systemu Pl@net?
Przelewy wewnętrzne złożone za pośrednictwem systemu bankowości internetowej w ramach jednego konta osobistego są realizowane na bieżąco w trybie 24/7.
Przelewy wewnętrzne (pomiędzy rachunkami prowadzonymi przez BGŻ BNP Paribas Bank Polska) złożone za pośrednictwem systemu Pl@net są realizowane na bieżąco w trybie 24/7 (jeżeli zostały złożone po godzinie 20:00, w piątek, sobotę, niedzielę lub inny dzień świąteczny są realizowane na bieżąco ale prezentowana data transakcji jest prezentowana z najbliższego dnia roboczego).

3. W jakich godzinach należy wysłać przelew, aby mieć pewność, że operacja zostanie wykonana w dniu bieżącym?
Przelewy krajowe
Wszystkie przelewy krajowe składane za pośrednictwem systemu Pl@net przed godziną 20:00 są przekazywane do głównego systemu księgowego banku w trybie on-line. W przypadku przelewów wewnętrznych (na rachunki w BGŻ BNP Paribas Bank Polska) realizacja dyspozycji przelewu następuje na bieżąco. Przelewy wychodzące (złożone na rachunki w innych bankach krajowych - nie dotyczy przelewów do ZUS) są realizowane w kilku sesjach systemu rozliczeniowego ELIXIR o ustalonych godzinach.
Aby przelew wychodzący do innego banku mógł zostać wysłany przez BGŻ BNP Paribas Bank Polska w dniu bieżącym, należy złożyć dyspozycję do godziny 14:15. Przelewy wychodzące złożone pomiędzy 14:15 a 20:00 będą zaksięgowane na rachunku Klienta z datą dnia bieżącego, lecz wysłane zostaną w następnym dniu roboczym. Wszystkie przelewy złożone po godzinie 20:00, a także w soboty, niedziele i inne dni świąteczne, zostaną zaksięgowane i wysłane z datą najbliższego dnia roboczego.

Przelewy zagraniczne
W przypadku przelewów zagranicznych nie obowiązują określone godziny sesji (jak w przypadku ELIXIR). Przelewy księgowane są na bieżąco, do godziny 15:00.

4. W jakich godzinach BGŻ BNP Paribas Bank Polska księguje przelewy przychodzące?
Przelewy przychodzące wewnętrzne
(pomiędzy rachunkami prowadzonymi przez BGŻ BNP Paribas Bank Polska) księgowane są na bieżąco (jeżeli zostały złożone przed godziną 20:00) lub z datą najbliższego dnia roboczego (jeżeli zostały złożone po godzinie 20:00, w sobotę, niedzielę lub inny dzień świąteczny).

Przelewy przychodzące zewnętrzne (krajowe) księgowane są zgodnie z ustalonymi godzinami sesji systemu rozliczeniowego ELIXIR.
I sesja - w godzinach od 11:00 do 12:00
II sesja - w godzinach od 14:30 do 15:00
III sesja - po 17:00

Przelewy przychodzące zewnętrzne (zagraniczne)
W przypadku przelewów zagranicznych nie obowiązują określone godziny sesji (jak w przypadku ELIXIR). Przychodzące przelewy zagraniczne księgowane są na bieżąco, do godziny 18:00. Przelewy, które wpłyną do banku po godzinie 18:00 księgowane są na rachunku odbiorcy następnego dnia roboczego.

5. Złożona przeze mnie dyspozycja w systemie Pl@net nie została zrealizowana. Jak mam sprawdzić dlaczego?
O odrzuceniu dyspozycji system informuje za pośrednictwem wewnętrznej korespondencji. W treści wiadomości podane są szczegóły dyspozycji, która została odrzucona, jak również przyczyna odrzucenia.
Uwaga: na chwilę obecną w systemie Pl@net nie będą generowały się powiadomienia o braku realizacji danej płatności w ramach zlecenia stałego. O fakcie niezrealizowania zlecenia stałego zostaniesz powiadomiony telefonicznie przez pracownika oddziału.
Aby sprawdzić wiadomość należy po zalogowaniu do systemu przejść do zakładki "Inne" a następnie "Korespondencja z bankiem". O pojawieniu się nowej wiadomości Użytkownik jest informowany za pomocą symbolu koperty pojawiającej się w lewym, górnym rogu ekranu.

6. Jak wygenerować potwierdzenie dokonanego przelewu?
Potwierdzenie należy wygenerować z poziomu historii rachunku lub wyciągu. Po wejściu na historię rachunku (lub wyciąg bankowy) należy odnaleźć przelew wysłany, dla którego ma zostać wygenerowane potwierdzenie. Dane dyspozycji, dla których możliwe jest wygenerowanie potwierdzenia jest umieszczona z prawej strony lupka. Po kliknięciu w lupkę automatycznie generuje się potwierdzenie realizacji przelewu. Potwierdzenie można wydrukować lub zapisać jako plik PDF.
Uwaga: do przeglądania plików w formacie PDF niezbędny jest program Adobe Reader, który można bezpłatnie pobrać ze strony internetowej producenta www.adobe.com.

7. Czy na potwierdzeniu wygenerowanym z systemu Pl@net potrzebna jest dodatkowo pieczątka banku?
Nie. Potwierdzenie w systemie Pl@net jest sporządzane na podstawie art. 7 Prawa Bankowego. Stanowi zatem dokument elektroniczny, który nie wymaga podpisu ani stempla.

8. Czym różnią się od siebie wyciąg bankowy i historia rachunku?
Wyciąg bankowy zawiera wykaz wszystkich operacji na rachunku Klienta w standardowym okresie czasu, tzn. dla Klientów indywidualnych jest to miesiąc kalendarzowy, a dla podmiotów gospodarczych jest to jeden dzień. Historia rachunku może natomiast obejmować dowolny okres czasu, określony przez daty wprowadzone w pola "Od dnia" i "Do dnia". W opcji historia rachunku można również korzystać z filtrowania transakcji (z filtrów predefiniowanych lub własnych).

9. Złożyłem przelew (zlecenie stałe) z datą realizacji przypadającą na dzień świąteczny - kiedy dyspozycja zostanie zrealizowana?
Płatności w ramach zleceń stałych oraz przelewy przeznaczone do realizacji we wskazanym dniu w przyszłości, dla których data realizacji przypada na dzień świąteczny (w tym również sobotę) zostaną zrealizowane w pierwszym dniu roboczym następującym po żądanym terminie.

 

Karty

1. Spłaciłem kartę kredytową, ale nadal widzę w systemie kwotę zadłużenia, dlaczego?
W systemie Pl@net prezentowane są dane z ostatniego wygenerowanego wyciągu z rachunku karty. Dane w systemie zmienią się dopiero w momencie wygenerowania nowego wyciągu z rachunku karty.

2. Dzisiaj dokonałem spłaty karty kredytowej. Dlaczego nie widzę od razu spłaty karty na wyciągu w systemie Pl@net?
Termin pojawiania się informacji o spłacie karty kredytowej na wyciągu wynika ze specyfiki rozliczeń kartowych oraz zależności pomiędzy systemem kartowym a systemem Pl@net. Jeśli spłata karty kredytowej była dokonana do godziny 16:00 danego dnia, na wyciągu z karty kredytowej powinna być widoczna po jednym dniu roboczym. Jeśli spłata była wykonana po godzinie 16:00, powinna być widoczna w systemie Pl@net po dwóch dniach roboczych.

3. Posiadam kartę. Na historii rachunku widzę rozliczoną transakcję dokonaną kartą, a w zestawieniu transakcji nie jest ona jeszcze widoczna. Dlaczego?
Termin pojawiania się informacji o transakcji wynika ze specyfiki rozliczeń kartowych oraz zależności pomiędzy systemem kartowym a systemem Pl@net. Po zaksięgowaniu na historii rachunku, transakcja powinna się pojawić w zestawieniu transakcji po jednym dniu roboczym.

4. Dlaczego widzę w systemie kartę, którą niedawno zastrzegłem?
Karta jest prezentowana w systemie jeszcze przez miesiąc po jej zastrzeżeniu.

5. Dlaczego nie widzę w systemie pełnego numeru karty?
System nie prezentuje pełnego numeru karty ze względów bezpieczeństwa. Taka prezentacja uniemożliwia np. dokonanie transakcji przez osobę trzecią, która podejrzała numer karty oraz datę jej ważności. Pełny numer karty możesz zobaczyć korzystając z funkcji Dane karty.

 

Lokaty

1. Założyłem/ zerwałem lokatę. Dyspozycja została przyjęta do realizacji, jednakże lokata została założona/ zerwana z datą późniejszą, dlaczego?
Dyspozycje (otwarcia nowej lokaty, zerwania) składane po godzinie 20:00 lub w soboty, niedziele oraz inne dni świąteczne są księgowane i realizowane z datą następnego dnia roboczego.

2. Zmodyfikowałem lokatę na nieodnawialną. Dyspozycja została przyjęta do realizacji, jednakże lokata się odnowiła, dlaczego?
Dyspozycja modyfikowania lokaty złożona po godzinie 20:00 lub w soboty, niedziele oraz inne dni świąteczne jest realizowana z datą następnego dnia roboczego. Oznacza to, że modyfikacja lokaty na nieodnawialną była zlecona dopiero po jej odnowieniu i zostanie zrealizowana przy okazji następnego odnowiania tej lokaty.

3. Kiedy realizowana jest dyspozycja lokaty, w przypadku gdy ostatni dzień okresu trwania Lokaty Terminowej nie jest Dniem Roboczym?
W przypadku, gdy ostatni dzień okresu trwania Lokaty Terminowej nie jest Dniem Roboczym, okres trwania Lokaty Terminowej kończy się w najbliższym Dniu Roboczym następującym po tym dniu.

 

Wnioskowanie o system Pl@net

1. W jaki sposób mogę złożyć wniosek o udostępnienie systemu Pl@net?
O system Pl@net możesz wnioskować w oddziale banku.

2. Nie posiadam rachunku w BGŻ BNP Paribas Banku. Czy mogę zawnioskować o Pl@net?
Tak, posiadanie rachunku bieżącego nie jest warunkiem korzystania z Pl@net – wystarczy, jeśli posiadasz przynajmniej jeden produkt z oferty BGŻ BNP Paribas Banku Polska SA, np. kredyt, kartę kredytową.

3. Nie posiadam rachunku w BGŻ BNP Paribas Banku, ale chciałbym nabywać fundusze inwestycyjne za pośrednictwem Pl@net, Czy jest to możliwe?
Nie, do obsługi funduszy inwestycyjnych poprzez system Pl@net konieczne jest posiadanie rachunku w BGŻ BNP Paribas Banku.

 

Logowanie i autoryzacja transakcji

1. Czym jest logowanie do systemu?
W celu rozpoczęcia korzystania z Pl@net konieczne jest zalogowanie się do systemu. Proces ten określany jest jako uwierzytelnienie, gdyż wymaga udowodnienia, że do systemu loguje się właściwa osoba. System Pl@net udostępnia dwie metody logowania. Pierwsza polega na wprowadzeniu loginu (nazwy użytkownika) i wybranych znaków z hasła. Takie hasło nazywamy maskowanym, gdyż maskuje niektóre znaki nie żądając ich wpisywania.

2. Czym jest autoryzacja transakcji?
W chwili, gdy w systemie ma zostać wykonana jakaś operacja (np. przelew zewnętrzny), system poprosi o potwierdzenie tej operacji, tak zwaną autoryzację transakcji. Stanowi to dodatkowe zabezpieczenie przed wykonaniem operacji przez nieuprawnione osoby. Autoryzację można porównać na przykład do złożenia w oddziale podpisu pod dyspozycją wykonania przelewu. Metoda autoryzacji zależy od wybranej metody logowania.

3. Na czym polega logowanie z wykorzystaniem hasła maskowanego?
Podczas logowania system żąda podania nazwy użytkownika (loginu), a następnie podania wybranych znaków z hasła. Podczas kolejnego logowania system zażąda innego zestawu znaków z hasła, co ma zabezpieczać przed podejrzeniem Twojego hasła lub przechwyceniem przez programy szpiegujące. W przypadku logowania hasłem maskowanym, wybrane transakcje autoryzowane są kodami SMS.

4. Na czym polega autoryzacja kodem SMS?
Podczas autoryzacji, system wygeneruje kod, który zostanie Ci dostarczony na zdefiniowany numer telefonu komórkowego. Do każdej transakcji zlecanej w systemie Pl@net (wymagającej podpisu) zostanie wygenerowany oddzielny, jednorazowy kod SMS. Na ekranie zatwierdzenia, system wyświetli pole, w które należy wpisać otrzymany kod.

5. Jak mogę zmienić metodę logowania?
Aby zmienić metodę logowania i autoryzacji transakcji, w menu głównym wybierz "Mój Profil", a następnie kliknij Zarządzanie Pl@net.

6. Wykasowałem kod SMS. Jak mogę zautoryzować kolejną transakcję?
System generuje oddzielny kod SMS dla każdej operacji wymagającej podpisu realizowanej w systemie. Jeżeli wykasowałeś wiadomość zawierającą kod, spróbuj raz jeszcze zdefiniować transakcję, którą chcesz wykonać. Zostanie wygenerowany nowy kod SMS, którym będziesz mógł zautoryzować zdefiniowaną transakcję.

7. Zgubiłem / skradziono mi telefon, na który przychodziły kody autoryzacyjne. Co powinienem zrobić?
Jeżeli zablokujesz telefon, a następnie uzyskasz duplikat karty SIM o tym samym numerze, nie musisz niczego robić. Jeżeli chcesz (lub musisz) korzystać z innego numeru telefonu, musisz udać się do wybranego oddziału banku w celu złożenia odpowiedniego wniosku o zmianę numeru telefonu do kodów SMS.

8. Do czego służy "klawiatura wirtualna"?
"Wirtualna klawiatura" pozwala na wpisanie hasła wybierając odpowiednie znaki na klawiaturze wyświetlanej na monitorze komputera. Pozwala ona uchronić się przed ewentualnymi programami szpiegowskimi, które mogą zczytywać znaki wpisywane na standardowej klawiaturze.

9. Zapomniałem hasła do logowania, co powinienem zrobić?
Udaj się do swojego oddziału banku i odbierz pakiet startowy niezbędny do ponownego zalogowania.

10. Po jakim czasie bezczynności system wyloguje mnie automatycznie?
Zostaniesz automatycznie wylogowany z systemu po 15 minutach bezczynności.

 

Ustawienia

1. Dlaczego nie widzę pomocy w systemie?
Pomoc w systemie Pl@net można włączać lub wyłączać klikając na link " pomoc" dostępny na szarym pasku u dołu ekranu.

2. Jak mogę zmienić wersje językową w systemie?
Zmiany wersji językowej można dokonać klikając link odpowiednio "Polski" lub "English" dostępne na szarym pasku u góry ekranu.

3. Czy mogę zmienić sposób prezentacji transakcji (najnowsze transakcje na dole/na górze listy)?
Tak. Kliknij "Mój Profil" dostępny w menu na szarym pasku u góry ekranu. Następnie klikając kafelek "Ustawienia Ogólne" i wybierz odpowiadającą Ci metodę sortowania transakcji. Następnie zatwierdź zmianę, klikając na przycisk "Zapisz ustawienia".

4. Czy mogę zmienić obrazek wyświetlany w profilu klienta?
Tak. Kliknij "Mój Profil" dostępny w menu na szarym pasku u góry ekranu. Następnie klikając kafelek "Ustawienia Ogólne".

5. Jak mogę zmienić nazwę rachunku w Pl@net?
Można to zrobić w prosty i szybki sposób postępuj zgodnie z poniższymi krokami

Krok 1 Wybierz rachunek z listy wyboru

Krok 2 Kliknij lewym przyciskiem myszki w nazwę rachunku

Krok 3 Wpisz swój tekst i naciśnij ENTER na klawiaturze


6. Jak mogę ustawić w historii transakcji aby najnowsze transakcje były pokazywane jako pierwsze?Można to zrobić w prosty i szybki sposób dokonać możliwości zmiany sortowania. Zrobisz to klikając w strzałkę obok daty. Możesz również ustawić to tu: Mój profil -> Ustawienia ogólne – musisz zaznaczyć checkbox przy rodzaju sortowania, z którego chcesz korzystać.

 

Infolinia - czynna 24/7

801 321 123

+48 22 566 99 99
Formularz
kontaktowy
Wyślij
email
Placówki
i bankomaty
Bank BGŻ BNP Paribas Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Kasprzaka 10/16, 01-211 Warszawa, zarejestrowany w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000011571, posiadający NIP 526-10-08-546 oraz kapitał zakładowy w wysokości 84 238 318 zł w całości wpłacony.