2014-07-25

WAŻNE! Uważaj na fałszywe e-maile

W ostatnim czasie pojawiły się e-maile z prośbą o zalogowanie się na fałszywej stronie w celu sprawdzenia wiadomości w module korespondencji Pl@net BNP Paribas Banku Polska. Nadawca prosi o kliknięcie w odnośnik przekierowujący do fałszywej strony z prośbą o zalogowanie do systemu.

Ostrzegamy, że są to fałszywe e-maile, które mają na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.

Przypominamy, że BNP Paribas Bank Polska nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową.

Prosimy nie odpowiadać na tego typu e-maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, jak również danych dotyczących karty płatniczej – PIN-u, kodu CVV. Te dane są do wyłącznej wiadomości klientów.

Jeżeli skorzystałeś z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podałeś jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej bankowość internetową Pl@net, prosimy - skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem infolinii 801 367 847 z każdego miejsca w Polsce oraz (+48 22) 566 9300, gdy przebywają Państwo za granicą lub dzwonią z telefonu komórkowego.

Logując się do serwisu transakcyjnego, należy zawsze upewnić się, czy połączenie jest szyfrowane, sprawdzając, czy adres strony w oknie przeglądarki rozpoczyna się od https:// oraz czy na pasku u dołu lub u góry ekranu (w zależności od wykorzystywanej przeglądarki) pojawia się ikona z zamkniętą kłódką. Obecność kłódki świadczy o tym, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa, a połączenie jest szyfrowane. Po kliknięciu na kłódkę można sprawdzić poprawność oraz aktualność certyfikatu.

powrót