Bezpieczeństwo Mobile Pl@net

W bankowości mobilnej Mobile Pl@net zastosowano wiele uzupełniających się wzajemnie mechanizmów, które razem dbają o zapewnienie bezpieczeństwa aplikacji.


1. Aktywacja aplikacji

W celu rozpoczęcia korzystania z aplikacji Mobile Pl@net konieczne jest przeprowadzenie procesu tzw. aktywacji. Proces ten wykonujesz samodzielnie. Aktywacja z punktu widzenia użytkownika będzie obejmować następujące kroki:. Pierwszym jest pobranie aplikacji z Google Play / App Store. Następnie po instalacji aplikacji na smartfonie oraz jej uruchomieniu należy wybrać ikonę „Zaloguj” (użytkownik dostanie komunikat, że nie jest ona aktywna i będzie mógł dokonać procesu aktywacji). Rozpoczęcie procesu aktywacji to podanie loginu do systemu Bankowości Internetowej Pl@net i przejście do następnego ekranu, gdzie należy odpowiedzieć na pytanie weryfikujące. Po podaniu prawidłowej odpowiedzi następuje moment generowania kodu parowania dla aplikacji. Po naciśnięciu przycisku generowania kodu - w przeciągu około dwóch minut - na numer telefonu podany w banku oddzwania automat podając kod. Po jego wpisaniu w aplikacji następuje przejście do kolejnego ekranu, gdzie definiuje się PIN, który będzie potrzebny do logowania oraz autoryzacji niektórych operacji bankowych. Na koniec następuje wyświetlenie stosownej informacji o wyniku procesu aktywacji.



2. Logowanie i autoryzacja operacji

Uwierzytelnianie w procesie logowania i autoryzacja operacji w aplikacji Mobile Pl@net wykonywane są przy wykorzystaniu kodu PIN, który samodzielnie definiujesz w procesie aktywacji urządzenia. Kod PIN musi zawierać 4-8 cyfr. Należy unikać łatwych do odgadnięcia kombinacji cyfr.



3. Utrata urządzenia/telefonu

W przypadku utraty telefonu należy zablokować urządzenie poprzez system Bankowości Internetowej Pl@net (zakładka ‘Mój profil’ -> ‘Aplikacja mobilna’), bądź skontaktować się z Centrum Telefonicznym Banku.



4. Moduł anti-phising

Graficznym elementem systemu jest wybierany przez Ciebie obrazek w systemie Bankowości Internetowej Pl@net na etapie wstępnej konfiguracji (po zalogowaniu ‘Mój profil’ -> ‘Ogólne ustawienia’). Dzięki temu użytkownik z łatwością rozpozna, czy aplikacja, przez którą się loguje, jest oryginalną aplikacją BGŻ BNP Paribas S.A., a nie aplikacją fałszywą, udającą aplikację Banku w celu przechwytywania danych. Będzie ona bowiem prezentowała inny obrazek, niż wybrany przez Ciebie. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji, należy przerwać proces logowania i poinformować o tym fakcie Centrum Telefoniczne Banku.



5. Bezpieczeństwo komunikacji

Dane przesyłane pomiędzy urządzeniem mobilnym, a serwerem Banku, są szyfrowane dzięki zastosowaniu protokołu SSL. Gwarantuje to prywatność i poufność transmitowanych danych.



6. Bezpieczeństwo urządzenia

Zaleca się, aby:

  • korzystać z urządzeń ‘niezrootowanych’ (czyli takich, które nie mają odblokowanego dostępu do plików systemowych);
  • aplikacja była instalowana tylko z oficjalnych źródeł rekomendowanych przez Bank, właściwych dla danego systemu operacyjnego (Google Play lub App Store);


7. Rekomendowane oprogramowanie

Aplikację Mobile Pl@net można zainstalować na telefonach komórkowych z systemem Android i iOS. Dla systemu Android w wersjach 2.X - 5.1. iOS/iPhone w wersjach 4.2, 5.x oraz 6.x - 8.x.



< Powrót
Nota prawna © 2015 Bank BGŻ BNP Paribas S.A.