FAQ

1. Jaka jest różnica między bankowością mobilną a elektroniczną?

Są dwie podstawowe różnice między bankowością mobilną (aplikacja Mobile Pl@net) a bankowością elektroniczną. Po pierwsze aplikacja Mobile Pl@net jest przeznaczona do użytkowania tylko na smartfonach z systemem Android/iOS. Po drugie, dzięki aplikacji mobilnej, klient ma szybki i łatwy dostęp do najważniejszych danych oraz może wykonywać operacje bankowe w dowolnym miejscu i czasie.

2. Co to jest aplikacja mobilna?

Aplikacja mobilna to specjalne oprogramowanie instalowane na smartfonie, umożliwiające dostęp do rachunków i korzystanie z usług bankowych.

3. Czy aplikację Mobile Pl@net mogę zainstalować na każdy telefon komórkowy?

Aplikację Mobile Pl@net można zainstalować na telefonach komórkowych z systemem Android i iOS. Dla systemu Android w wersjach 2.X - 6.X iOS/iPhone w wersjach 4.2, oraz 5.X - 9.x.

4. Czy mogę korzystać z aplikacji Mobile Pl@net za pomocą przeglądarki na moim komputerze?

Nie istnieje możliwość korzystania z bankowości mobilnej Mobile Pl@net za pośrednictwem komputera. Aplikacja Mobile Pl@net została przygotowana wyłącznie dla telefonów komórkowych.

5. Co to jest App Store i GooglePlay?

App Store to internetowy sklep Apple Inc. z aplikacjami dla urządzeń iPhone i iPad, działającymi pod kontrolą systemu operacyjnego iOS. Google Play jest internetowym sklepem Google z muzyką, filmami, e-bookami oraz aplikacjami przeznaczonymi na urządzenia mobilne, działające pod kontrolą systemu operacyjnego Android.

6. Czy widgety przechowują login i hasło na telefonie?

Nie. Widget nie przechowuje na telefonie loginu ani hasła do aplikacji.

7. Ile kosztuje korzystanie z aplikacji mobilnej?

Pobranie i korzystanie z aplikacji Mobile Pl@net jest bezpłatne. Należy jednak pamiętać, że podczas pobierania aplikacja nawiązuje połączenie z Internetem. Sprawdź, jakie opłaty nalicza operator Twojej sieci komórkowej za transmisję danych.

8. Na ilu urządzeniach jednocześnie mogę aktywować aplikację?

Aplikacja może być aktywna na pięciu urządzeniach jednocześnie. Gdy posiadasz aplikację aktywną na pięciu urządzeniach i chcesz aktywować ją na kolejnym urządzeniu najpierw dezaktywuj i usuń jedno z nich w systemie Pl@net.

9. Gdzie mogę uzyskać informację, na jakich urządzeniach aktywowana jest aplikacja?

Zaloguj się do Systemu Bankowości Internetowej Pl@net (Mój Profil-> Aplikacja Mobilna).

10. Jak dezaktywować Mobile Pl@net?

Zaloguj się do Systemu Bankowości Internetowej Pl@net (Mój Profil-> Aplikacja Mobilna), zablokuj a następnie usuń wybrane urządzenie.

11. Czy bankowość mobilna jest dostępna na tabletach?

Aplikacja nie jest dostępna na tabletach, ze względu na przystosowanie aplikacji do telefonów komórkowych.

12. Czy mogę korzystać z bankowości mobilnej, jeśli nie posiadam dostępu do systemu Planet?

Aby skorzystać z bankowości mobilnej musisz mieć aktywny dostęp do Bankowości Internetowej Pl@net.

13. Co zrobić w przypadku zablokowania dostępu do systemu Mobile Pl@net?

Jeżeli podczas prób zalogowania w użytkownik trzykrotnie z rzędu podał nieprawidłowy kod PIN, to dostęp do systemu w ramach urządzenia zostanie zablokowany. Jest to zabezpieczenie przed próbą odgadnięcia kodu PIN przez osobę nieuprawnioną. Aby odblokować dostęp do Mobile Pl@net należy najpierw usunąć urządzenie z systemu Bankowości Internetowej Pl@net (Mój Profil-> Aplikacja Mobilna). Następnie należy przeprowadzić ponowną aktywację aplikacji Mobile Pl@net.

14. Co zrobić w przypadku zablokowania dostępu podczas aktywacji aplikacji Mobile Pl@net?

Jeżeli podczas aktywacji aplikacji Mobile Pl@net aktywacja nie powiodła się, ponowne rozpoczęcie procesu będzie możliwe dopiero po upływie 24h.

15. W jaki sposób autoryzować transakcje w bankowości mobilnej?

Przelewy zaufane oraz przelewy pomiędzy własnymi rachunkami nie wymagają dodatkowej autoryzacji pod warunkiem nie przekroczenia wartości limitu dla tych transakcji. Do realizacji przelewów, dla których dane wprowadzisz ręcznie lub za pomocą QR kodu, będziesz wykorzystywał PIN, który zdefiniujesz podczas procesu aktywacji aplikacji Mobile Pl@net.

16. Dlaczego przelewy własne nie wymagają autoryzacji, a pozostałe przelewy tak?

Wynika to z ustawień sposobu wykonywania przelewów własnych. Jeśli w Systemie Bankowości Internetowej Pl@net zdefiniowałeś, że przelewy własne nie wymagają autoryzacji, to w taki sam sposób przelewy własne wykonywane są również w aplikacji. Przelewy własne są objęte limitem kwotowym.

17. Nie mogę wykonać przelewu autoryzowanego w mobilnej wersji serwisu transakcyjnego. Otrzymuję komunikat błędu.

Przelewy wykonywane w aplikacji, ze względu bezpieczeństwa, są ograniczone kwotowo. W przypadku przekroczenia powyższego limitu dla jednorazowej transakcji Mobile Pl@net zwraca komunikat: „Uwaga! Zbyt wysoka kwota transakcji. Aby ją zrealizować zaloguj się do Systemu Bankowości Internetowej Pl@net.”

18. Czy limit kwotowy w Mobile Pl@net dotyczy klienta czy rachunku?

Limit powiązany jest z transakcją a nie z rachunkiem lub z klientem.

19. Jaki jest limit dzienny dla pojedynczej transakcji wykonywanej poprzez Mobile Pl@net?

Limit dzienny dla pojedynczej transakcji, zlecanej za pośrednictwem aplikacji mobilnej, wynosi 5000 PLN lub gdy suma dziennych transakcji, z wykorzystaniem danego zdefiniowanego szablonu przelewu, nie przekroczy wartości limitu 10 000 PLN.



< Powrót
Nota prawna © 2015 Bank BGŻ BNP Paribas S.A.