Nowa strategia Banku BGŻ BNP Paribas S.A. na lata 2018-2021
– informacja o głównych celach Strategii

 

Zarząd Banku BGŻ BNP Paribas S.A. („Bank”) informuje o głównych celach strategii rozwoju Banku na lata 2018-2021 przyjętej przez Zarząd i Radę Nadzorczą Banku.

 

Głównym założeniem nowej strategii „Fast Forward” na lata 2018-2021 jest koncentracja na kliencie, transformacja cyfrowa produktów, usług i procesów, co przyspieszy rozwój i przyczyni się do zwiększenia rentowności. Jednocześnie nowa strategia zakłada realizację wzrostu poprzez przejęcie zorganizowanej części działalności Raiffeisen Banku Polska, pod warunkiem uzyskania wymaganych zgód.

 

Cele strategiczne to osiągnięcie:

- tempa wzrostu wyniku z działalności bankowej szybszego niż rynek,

- ROE powyżej 10%,

- wskaźnika C/I na poziomie ok. 50%.

Bank zamierza oprzeć rozwój działalności na pięciu kluczowych filarach:

- prostota,

- digitalizacja,

- jakość,

- wzrost,

- i entuzjazm.

 

W ostatnich latach Bank BGŻ BNP Paribas zbudował znaczącą pozycję na rynku, wciąż jednak ma potencjał do rozwoju w głównych obszarach działalności.

  •        W segmencie detalicznym Bank planuje wdrożyć pakiet inicjatyw wspierających dalszy rozwój poprzez przeprojektowanie procesu obsługi klienta z koncentracją na kompleksowej obsłudze w kanałach cyfrowych, optymalizację produktywności sieci, modelu sprzedaży i obsługi zdalnej oraz wykorzystanie zaawansowanej analityki big data do lepszego odpowiadania na potrzeby klientów.

 

  •        W segmencie mikroprzedsiębiorstw Bank aspiruje do bycia jednym z banków pierwszego wyboru, stawiając na stworzenie nowej ścieżki obsługi klienta oraz Value Proposition dla klientów e-commerce i startupów.

 

  •        W segmencie przedsiębiorstw Bank zamierza wzmocnić ugruntowaną pozycję, koncentrując się na wdrożeniu nowego Value Proposition w zakresie systemu bankowości elektronicznej, bankowości inwestycyjnej oraz rozwiązań wspierających ekspansję międzynarodową krajowych firm.

 

Przejęcie podstawowej działalności Raiffeisen Bank Polska pozwoli na wzmocnienie obecności Banku w dużych miastach oraz rozwój bazy klientów zamożnych, a także osiągnięcie pozycji jednego z liderów w segmencie Private Banking. W obszarze MSP, przejmowana działalność z silną siecią dystrybucji, innowacyjną platformą produktową oraz nowoczesnym zcentralizowanym centrum obsługi klientów, zapewni wejście do czołówki znaczących graczy w szybko rozwijającym się i wysoko rentownym segmencie.

Planowane przejęcie wzmocni pozycję Banku BGŻ BNP Paribas wśród największych banków w Polsce.

 

Prezentacja „Strategia na lata 2018-2021”

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie. Rozwiń